.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گيلان شطرنج‌‌خيزترين استان كشور

سرپرست فدراسيون شطرنج گفت: گيلان از جمله شطرنج‌‌خيزترين استان‌هاي كشور است.

محمدجعفر كامبوزيا عصر امروز در مراسم افتتاح هشتمين دوره مسابقات بين‌المللي شطرنج جام خزر در سالن يادگار امام (ره) رشت در جمع ورزشكاران و علاقه‌مندان به شطرنج اظهار داشت: حضور اين تعداد از كشورهاي خارجي در رقابت‌هاي ورزشي كشور بي‌سابقه است و اميدواريم سطح كمي و كيفي اين رقابت‌ها در حدمطلوب و رضايت‌بخش باشد.

وي با تقدير از تلاش‌هاي هيئت شطرنج و اداره كل تربيت‌بدني گيلان گفت: از گذشته ورزش در حاشيه قرار داشت و به شطرنج نيز كمتر توجه مي‌شد.

سرپرست فدراسيون شطرنج، گيلان را يكي از استان‌هاي شطرنج‌خيز دانست كه علاقه‌مندان زيادي را به خود اختصاص داده است.

كامبوزيا ادامه داد: اميدواريم مسئولان به ويژه استاندار گيلان در ايجاد اماكن ورزشي و خاص براي شطرنج تلاش كنند و شرايط را براي پرورش استعدادهاي اين رشته بيشتر فراهم آورند.

وي افزود: اگر در سال حدود چهار نوبت مسابقات بين‌المللي جام خزر در كشور برگزار شود قطعاً در سطح جهاني در رده بالايي قرار مي‌گيريم.

استاندار گيلان نيز در اين مراسم گفت: شطرنج ورزش بسيار علمي و فكورانه‌اي است و هيئت شطرنج گيلان نيز يكي از فعال‌ترين و خوش‌فكرترين هيئت‌ها در كشور و استان محسوب مي‌شود.

روح‌الله قهرماني‌چابك با اشاره به اينكه گيلان استاني با استعدادهاي فراوان است افزود: گيلان استاني است كه همه ظرفيت‌ها به ويژه در كار فكري بين مردان و زنان، دختران و پسران در كرسي‌هاي دانشگاهي و قله‌هاي مرتفع علمي جهان و كشوري را دارد.

وي با بيان اينكه گيلان در شطرنج مقام نخست كشور را دارا است، بيان داشت: شطرنج از ورزش‌هايي است كه در آن مبارزه محترمانه، با تلاش، بسيار مترقي، متعالي و با شخصيت انجام مي‌شود و نيازمند افكار بسيار تيز و شارپ است.

استاندار گيلان گفت: شطرنج‌بازان جزو خدمتگزارترين، بهترين، مؤثرترين و هوشمندترين انسان‌هايي هستند كه براي كيش و مات كردن حريف ميليون‌ها راه را در پيش رو دارند و بدون اينكه آن را آزار دهند با تجربه خود با حريف رقابت مي‌كنند.

به گفته وي، شطرنج‌بازان بدون اينكه حرمت‌شكني كنند با يكديگر رقابت و مبارزه مي‌كنند.

قهرماني‌چابك ادامه داد: كساني كه به شطرنج اهميت مي‌دهند جزو سرمايه‌ها و افتخار استان هستند و موجب اعتلاي نام گيلان و ايران مي‌شوند.

مديركل تربيت‌بدني گيلان نيز در اين مراسم گفت: اميدواريم هر روز شاهد تحول در ورزش استان و كشور باشيم.

محمد فولادي مسابقات بين‌المللي جام خزر را فرصتي مناسبت براي توجه بيشتر همه مسئولان كشور و استان به ورزش گيلان بيان كرد.

وي با اشاره به خدمات دولت نهم در زمينه ورزش خاطرنشان كرد: دولت نهم و در ادامه آن دولت دهم زير ساخت‌هاي ورزش در كشور را افزايش داده و در توسعه ورزش گام مهمي برداشته است.

فولادي افزود: در حال حاضر 127 سالن ورزشي در گيلان فعاليت مي‌كنند كه تقريباً 18 برابر دوران قبل از دولت نهم است.

وي با تقدير از رئيس جمهور كشورمان گفت: در طول خدمت مقدس دولت نهم 4 هزار مكان‌هاي ورزشي در كشور ساخته و به اندازه 50 سال دوران تربيت‌بدني و ورزش كشور كار شده است.

دبير هيئت شطرنج گيلان نيز در اين مراسم با اشاره به تيم‌هاي شركت‌كننده گفت: هشتمين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي شطرنج جام خزر از 22 بهمن ماه به مدت هفت روز در سالن ورزشي يادگار امام (ره) رشت در حال برگزاري است.

كيومرث بيات اظهار داشت: در اين رقابت‌ها حدود يك هزار شطرنج باز از هشت كشور خارجي و شطرنج بازان ايراني با هم مسابقه مي‌دهند.

به گفته وي، اين رقابت‌ها در پنج جدول و 9 دور به روش سوئيسي برگزار مي‌شود و در پايان به نفرات برتر جوايز 25 هزار دلاري اهدا مي‌شود.

بيات اضافه كرد: در اين رقابت‌ها كشورهاي هندوستان، آذربايجان، ارمنستان، تركمنستان، تركيه، ليتواني، اكراين و گرجستان حضور دارند.

در مراسم افتتاحيه اين رقابت‌ها سرپرست فدراسيون شطرنج و محمود فريدوني شهردار رشت به صورت نمادين با هم مسابقه شطرنج دادند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.